U heeft het vast deze week in de media gezien of gehoord; Roosendaal krijgt een nieuw logo in het kader van de City Marketing. Maar waarom??
Eind 2016 heeft de VLP als enige fractie niet ingestemd met de opdracht voor het uitwerken van de strategie voor City Marketing. Mede omdat een nieuw imago niet nodig is voor Roosendaal. Wat we hebben, voldoet prima. Pas na de verkiezingen volgt een raadsvoorstel over deze strategie en het logo. Maar wij stellen onze vragen nu al!
Prima dat we onze Gemeente (stad en dorpen) gaan promoten, maar voor zoveel geld en met een nieuw logo waar wij niet om hebben gevraagd, lijkt het zijn doel weer voorbij te schieten. Of zoals wij zeggen: Beleef het in Roosendaal.
Wij vragen ons dan ook af:
- Waarom moet er een nieuw imago en logo komen? Waarom voldoet het oude logo niet meer?
- Zijn inwoners betrokken geweest bij het tot stand brengen van het nieuwe logo?
- Is het de bedoeling dat personeel wordt overgenomen van het VVV en de afdeling marketing en communicatie van de Gemeente, of moeten alle fte’s extern worden verworven?
- Hoe zit het kostenplaatje precies in elkaar?