Na de gemeenteraadsverkiezingen is de VLP gelijk aan de slag gegaan om, zoals beloofd, voor de zorg de juiste aandacht te vragen. We betalen voor zorg en extra werkzaamheden, maar de afgelopen twee jaar bleek dat veel waarvoor we betalen onvoldoende wordt geleverd. Dat ligt in de meeste gevallen niet aan de thuiszorgmedewerkers, die elke dag hun best doen voor alle cliënten, maar aan het gebrek aan regie vanuit de Gemeente.
Daarom heeft de VLP met de nieuwe wethouder Thuiszorg om de tafel gezeten en is aan de slag gegaan met alle raadsfracties. Samen hebben we als Raad zeer recent onze zorgen uitgesproken en de wethouder op weg geholpen met aanvullende maatregelen. Zoals toetsing of de geleverde zorg zoals afgesproken wordt geleverd en we willen dat meer mensen gebruik maken van een cliëntondersteuner bij het zorggesprek met de Gemeente.
Als gevolg van de slecht geleverde zorg hebben veel Roosendaalse cliënten bezwaar aangetekend. De bezwarencommissie heeft afgelopen zomer de cliënten, en indirect ook de VLP, in hun bezwaren in het gelijk gesteld. Nu ligt de bal bij het College om ervoor te zorgen dat cliënten ook daadwerkelijk de juiste ondersteuning krijgen en dat afspraken met cliënten worden nageleefd. Wij hebben vertrouwen dat de wethouder hiermee aan de slag gaat en zullen dan ook controleren of de zorg daadwerkelijk verbetert. Dus voor nu; blijf misstanden melden, want afspraak is afspraak. En geef ons aan wat u vindt, want uw mening telt!